FyzWeb  články
Pohár vědy – ROJKO 20162016-01-06 

Právě startuje 5. ročník mezinárodní soutěže POHÁR VĚDY, tentokrát s podtitulem ROJKO 2016 (http://2016.poharvedy.cz/).

Soutěž Pohár vědy je určena široké řadě zájemců o hraní a experimentování (převážně s fyzikou), nejen nadaným jedincům, kteří hravě řeší složité příklady, ale všem, kteří chtějí objevovat a zkoušet nové věci, dělat pokusy a vymýšlet a sestrojovat různá zařízení.

Do soutěže se mohou zapojit mateřské školy, žáci prvního a druhého stupně základních škol a studenti středních škol.

Soutěž má čtyři korespondenční kola, která proběhnou od ledna do dubna, a velké mezinárodní finále nejlepších týmů, které se bude konat od 17. do 19. června 2016 v Praze.

Zadání prvního kola již bylo zveřejněno na http://2016.poharvedy.cz/ a do soutěže se se můžete přihlásit nejpozději 10. 1. 2016!

KOMU JE SOUTĚŽ URČENA?

  • Debrujárské kluby - soutěžní úkoly řešíte jako tým v rámci debrujárského klubu.
  • Školní týmy - do soutěže se může přihlásit také třída či jiná školní skupina.
  • Rodinné týmy, kamarádi - máte-li dostatek příbuzných nebo kamarádů, postavte svůj tým i Vy.

V korespondenční části není počet členů ani vedoucích v týmu omezen. Při postupu do finále vás bude reprezentovat čtyřčlenné družstvo doprovázené jedním vedoucím klubu, učitelem nebo jinou osobou starší 18 let. Týmy soutěžící v 1. kategorii (Mateřské školy a předškoláci) se mezinárodního finále neúčastní a budou oceněny samostatně.

VĚKOVÉ KATEGORIE

  • Mateřské školy a předškoláci (nejstarší člen týmu navštěvuje nejvýše MŠ)
  • První stupeň základních škol (nejstarší člen týmu navštěvuje nejvýše 5. ročník ZŠ)
  • Druhý stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií (nejstarší člen týmu navštěvuje nejvýše 9. ročník ZŠ, sekundu šestiletého nebo kvartu osmiletého gymnázia)
  • Střední školy (nejstarší člen týmu navštěvuje nejvýše 3. ročník SŠ, kvintu šestiletého nebo septimu osmiletého gymnázia)

ÚKOLY A JEJICH PLNĚNÍ

V každém ze čtyř soutěžních kol budete plnit úkoly z následujících oblastí:

  • Kreativita
  • Teorie a výzkum
  • Praxe a projekt

Postup řešení jednotlivých úkolů, výsledky bádání a další informace související se soutěžními úkoly zapisujte a dokumentujte fotografiemi. Pro hodnocení je zásadní vlastní tvorba členů týmu (obrázky, fotografie, náčrtky, výrobky apod.), nikoliv vedoucího.